Papryka Pola
Tym razem naszym warzywnym bohaterem była papryka Pola. Dzieci oglądały paprykę w różnych kolorach i odmianach, wskazały podobieństwa i różnice. Następnie podzieliliśmy ja na połowę i ćwiartki, dzieci chętnie układały je w całość utrwalając pojęcia. Kolejnym ciekawym zadaniem na obserwację był jej środek - nasiona . Później dzieci posegregowały papryki na podstawie wybranej cechy, same wyznaczyły kryteria: małe lub duże; kolor: żółte, pomarańczowe, czerwone albo zielone; smak: słodkie lub ostre. Rozmawialiśmy o różnych potrawach z papryki, opowiadały, w jakiej formie najczęściej ją spożywają. Wspólnie ułożyliśmy na talerzu paski papryki w różnych kolorach i odbyła się degustacja. Można było sprawdzić, czy kolor papryki determinuje również jej smak. Oczywiście nie kosztowaliśmy ostrej papryczki chili. Tego dnia, kiedy każdy przedszkolak przyniósł paprykę w jednym, wybranym przez siebie, kolorze jedliśmy ją do kanapek a potem na obiad był sos paprykowy. Końcowym elementem była praca plastyczna wykonana bardzo starannie z poskręcanej bibuły. Towarzyszyła nam też z projektu skoczna piosenka pt. „Papryka Pola” jej przesłaniem było to jak jest bogata w witaminy.