Wyjścia i wycieczki
W procesie wychowawczo-dydaktycznym wyjścia przedszkolne pełnią kluczową rolę. Mogą mieć formę spacerów, pozwalających poznać okolicę, lub wycieczek – od rekreacyjnych, przez turystyczne aż po przyrodnicze. Każda z tych form spełnia bardzo zróżnicowane cele. Tym szczególnie istotnym jest prawidłowy rozwój naszych pociech. Oprócz aktywności ruchowych spacery i wycieczki stanowią prawdziwą bombę rozwojową a każde wyjście poza mury budynku daje możliwość stymulacji rozwoju dziecka i pole do eksploracji nowych obszarów.
Wyjście poza teren przedszkolny tworzy okazję do nauki uważności i przestrzegania różnorodnych zasad bezpieczeństwa. Jest ono bowiem zawsze na pierwszym miejscu podczas organizacji wszelkich aktywności przedszkolnych. Każda aktywność poza budynkiem placówki będzie źródłem wielu bodźców. W edukacji przedszkolaka wiele elementów łączy się. Przykładowo, wycieczka przyrodnicza spełni cele ruchowe i edukacyjne, ale umożliwi także swobodną zabawę i integrację. Wyjazd rekreacyjny to, oprócz rozrywki, szansa na naukę nowych umiejętności i bezpiecznego korzystania z atrakcji. Sam spacer służy przede wszystkim odpoczynkowi i zdrowiu, ale połączony np. z wizytą w placówce pocztowej będzie już formą wycieczki edukacyjnej.